Z Přerova do České Třebové se Stoupou (Pavel Štěpán)
V pondělí večer se u nás na letišti sjela dobrá partička. Dorazil Stoupa s rodinou a vírníkem přiletěl z východního Slovenska Jožo a Miro. Lákám je hned na ranní výlet na paramotoru. Jožko na zítra výcvik na vírníku, ale Stoupa se nebrání tak hned plánujeme trasu. Podle směru větru Zábřeh nebo Česká Třebová. Chystáme dva Snake 20 a F-light 160, v 6 hodin startujeme do nádherného rána a už letíme nad řekou Moravou směrem na Bouzov.
Na kopcích nad Moravskou Třebovou už se větrné elektrárny hezky točí. To nás ale pohání k našemu cíli. Chvíli zvažuji pokračovat do Chocně, ale po dohodě volíme bližší zpáteční vlakový spoj a snídani na nádraží. Přistáváme tedy na už známém místě a tentokrát na 1, 5 km vzdálené nádraží vyrážíme pěšky. Chytáme přímý spoj do Přerova a za hodinku a půl jsme zpět na letišti. Stoupa jede létat na Straník a já letím odpoledne tradičně vírníkem do Partizánského.
Ráno na LKPO letišti v Přerově. Stoupa je ready to fly nebo spíše Happy to F-light. Má můj bílý Snake 20, F-light 160, a FC 5. Proti proudu řeky Moravy. Poutní kostel Očišťování Paní Marie v Dubu nad Moravou. Cukrovar ve Vrbátkách. Lázně Slatinice. Moderní rodinné lázně se stoletou tradicí. To se píše v reklamním letáčku. Pod rozhlednou Velký Kosíř končí rovina a okolí se zvedá do kopečků. Je tu fakt hezky. Spokojenost na palubě. U posledního baráku v obci Luká je něco, co připomíná velké domácí meteo. Fotim si a posléze zjišťuji, že jde o skutečné profi meteo a patří Českému hydrometeorologickemu úřadu a znáte jej z kamer jako stanice Luká. Nádherný pohled na Bouzov. Pořád nevlají vlajky. No tak kdy konečně začne ta letní sezóna? Budu létat pozorovat a dam všem včas vědět. Stoupa má taky pohodu na palubě. Větrné elektrárny před Českou Třebovou už pěkně mastí. Stoupa do BT tvrdí, že první 4 už pustily semínka a ty se vedle ujaly a vyrůstají malé vedle. Slušná ground speed. To nám to pěkně upaluje. Tak co letíme dál do Chocně? Zjišťuji v kolik jede vlak a volíme pohodu a snídani v České Třebové. Známá přistávačka. 20 minut a je sbaleno. Pochodém vchod směr nádraží. Zbývá 1,6 km. Hezká ranní procházka po pěkném výletě na padáku. Máme čas na parádní snídani. How many time must the F-light fly, before you can call it a style?
Kolikrát musíme ještě letět aby české dráhy doplnily logo padáku?Nepotřebujeme držáky možná věšáky na přilby. Nádraží Přerov konečná vystupovat. Maximální rychlost 90,9 km/h
Průměrná 60,7 km/h.