Čtyřlístek pilotů ze Straníku do Partizánského
Je poslední víkend v září, takže 27. Ročník (asi) zavírání nebe zlínského paragliding klubu Nirvana. To se koná nedaleko Žiliny na Straníku se základnou v kempu Varín. Klasicky je objednáno super létací počasí. Po pátečním rozlétání se tedy skupina statečných vydává na prima výlet do téměř 100 kilometrů vzdáleného letiště LZPT Partizánské, kde jsou pro členy aeroklubu kádě s termální vodou v potoce vedle přistávací plochy. Počasí je nádherné, jen předpověď zesilujícího větru znamená, že to bude pěkně upalovat. Protože máme málo F-lightů ( se kterými se dá zpět cestovat vlakem nebo hromadnou dopravou ), zajišťujeme si dvě doprovodná vozidla.
No a je čas vyrazit. Jirka má tříkolku s Instinctem, Řezňa a Tomáš Instincty 230 na Zátopka (rozuměj startují z nohou) a já jediný F-light 160. Všichni máme Dudkovi autostabily od Nirvány. Na fotkách uvidíte ty kýčové pohledy. Přes Žilinu, Rajecké Teplice, Rajec až k úzkému sedlu mezi rajeckou a prievidzskou dolinou jsme se kochali bez řízení. Oblačnost nad kopci při průletu touto dolinou nás nepustila víc než 100 metrů nad vrchol, tak jsme se ve 40 kilometrovém větru trochu pohoupali a Prievidza, Bojnice i Nováky už zase v klídku. Přistání v Partizánském bylo na vrtulník tedy kolmo, ale protože je v okolí už rovina, stačilo nenechat se potahat po zemi za padákem. No a dvě hodiny v termální kádi se vzorným servisem domácích a také posádek doprovodných vozidel. Co si může člověk víc přát?Nic méně, než ať to příště vyjde stejně.
Pohled po startu směrem k Vrátné dolině. Jirka letí nad vodným dielem Žilina na Rajec. Řezňa, P.B. a Tomáš u vozidla svozu. Snake 20 light a F-light 160. Parádní kombinace na výlety. Kousek od kempu Varín máme nádhernou startovačku. Někteří si přišli jen polétat po okolí, čtyři se vydáváme do Partizánského. Jirka s trikolkou za asistence Romana se chystá odstartovat. Pohled na start je na obě strany ideálně mírně z kopečku. Postartovní výhledy. Kemping ve Varíně, který v tomto termínu celý obsadíme. Vzadu vpravo v údolí vedoucí do Martina je hrad Strečno. Stavba tunelu pod Martinskými holemi. No a most dálnice vedoucí k tunelu. Rajecké Teplice termály Aphrodite spa. Tady tradičně jezdíme v sobotu odpoledne. Večer je potom opékání masa a kytarový večírek. Firma Kofola má za městem Rajec stáčírnu stejnojmenné minerálky. Na konci údolí to pěkně upaluje. Kopečky nás asi pěkně pohoupají. A jsme na druhé straně. Bojnice. Všimli jste si, že tu není žádná fotka z průletu údolí? Asi jsem se držel řidiček….. Zámek Bojnice. Bojnice Termalné kůpele. Pohled na Nováky. Pamatuji si ještě ze školy- spojení Handlová Nováky pro mě znamená Hornonitrianské baně. A Partizánské. Město, které vystavěl průmyslník Baťa a továrny jsou jako u nás ve Zlíně. Na letišti to dnes žije. Termaly naopak opravují venkovní bazény, ale naše kádě jsou v provozu. Jirka přistává. Tříkolka Criuse Carbon a Instinct s padákem Nucleon a hlavně spokojený pilot. Tomáš. Spokojený pilot Nirvana Instinct a padák Nucleon. Řezňa po přistání -startoval skoro půl hodiny po nás a u Prievidze už nás měl Instinct (na Zátopka) a Snake 22. Ns letišti Partizanske. Teplota vody 36 stupňů. Členové doprovodného týmu Hanka a Roman přijeli za námi z Karlových Varů. No a Pavel se také obětoval jako řidič doprovodného vozidla. Trasa letu. No a časy a vzdálenost
Nejvyšší rychlost 101 km/h
Průměrná rychlost 66 km/ h.