S Martinem Pickupem Novotným do Kuřimi
V neděli jsem měl velmi rušný den. Ráno jsme si byli v Ivančicích zaběhat, potom polétat ve vírníku a na večer se podařilo domluvil krátký výlet s paramotorem. Martin přijel vyzkoušet F-light 160 a protože pravidelně létá, tak po zkušebním kolečku si spárujeme Bluetooth přileb a vyrážíme směr Brno. Tentokrát nemusíme hledat vlakový spoj zpátky, protože máme Vencu. Ten je sice také pilot, ale ke vší smůle si vytáhl nejkratší sirku a tak zajišťuje jako řidič svoz zpátky na letiště.
Plánujeme doletět někam k dálnici za Brno, ale před tím chceme vidět neaktivní vojensky prostor Březina, letiště Kotvrdovice, propast Macochu a pozdravit kamarády v Blansku. Martin má malou Komaku a já čekám nový jednopotahový padák. Ale přijde až zítra, tak beru svůj oblíbený Snake 20. Mám připraven F-light 200, se kterým se chystám na africký Icarus trophy.
Martin osedlá F 160 vybavený novými Twistairy pro redukci kroutícího momentu. Hezké počasí a slabý vítr do zad slibuje nádherný výlet. V nádržích máme každý stejně – 6 litrů paliva. To nás bude nakonec jediné limitovat. Když prolétáme nad Macochu, Venca se zrovna blíží k Brnu. Domlouváme tedy přistání mezi Ostrovačicemi přímo u dálnice a Kuřimí, kde máme kamarády a můžeme je navštívit. Kousek před Kuřimí ale Martin hlásí, že mu zbývá poslední půl litru paliva. Já mám sice o litr víc , ale společně volíme přistání v poli u nejbližší benzinky. Než vypijeme kafe, dorazí náš spolehlivý doprovod.
Cesta autem zpátky je sice bez čekání , ale už jsem si nějak zvykl na pivo v nádražním bufetu, atmosféru nádraží a společnost ve vlaku. Tak další cesta bude určitě vlakem.
Martin má Komaku 19 tak si nejprve udělal ns letišti kolečko aby si na sebe s F-light 160 zvykli. Všimněte si prastaré prilby na volné létání tak z roku 1992. Mám doma taky jednu takovou. Venca si vytáhl nejkratší sirku, tak alou za kolečko a mazej za námi po zemi. Z Přerova ke Kuřimi. Tovačovský zámek. Kontrolujeme rybáře u Aninských jezer vedle Tovačova. Mávají, tak i my je pozdravime. Dům našeho kamaráda vírníkáře v Kobeřicích. Nemusíš do řady a čekat. Nám stačí přidat plyn. Ale zavolám z přilby Nebeským andělům jak je dlouhá řada na této uzavírce dálnice mezi Prostějovem a Brnem. S Martinem jsme něco nejezdili na endurech. Tak tady řádná prohlídka motokrosové trati u Ondratic. Já už motorku nemám tak bych sem mohl jedině se svým elektro Freeriderem od Kubergu. Vojenské cvičiště Březina a nad ním Novotný ( fotí Březina ). Nad lesy Drahanské vrchoviny. Komaka 19 je údajným sekundantem mého Snake 20 Na vrcholu Kojál stojí 340 metrů vysoký stožár televizního vysílače. Ke přichycen ocelovými lany. Je to z dálky viditelný bod. My se mu raději vyhneme abychom se nechytili do jeho pastičky. Letiště Kotvrdovice je tento nedělní podvečer bez pohybu. Propast Macocha vznikla zřícením stropu velké punkevní jeskyně v Moravském krasu. Ke hluboká 138 metrů. Že tam pod úrovní vyhlídkové terasy neuděláš třistašedesátku…?…? Starohraběcí huť u Blanska později DSB slévárna. Martin po šťastném přistání v poli u benzinky u Lipůvky nedaleko Kuřimi. Jemu zbylo v nádrži tak dvě deci, mě o litr více.