Jak zpřístupnit motorové létání vyznavačům termiky a zároveň neodradit paramotorové specialisty?
Řešením je vzít lehký stroj a připnout k němu volnolétací sedačku.
To se lehce řekne, ale hůře udělá. Pro Nirvánu byla cesta vzít zkušeného pilota, který má konstrukční vlohy a nechat jej volně pracovat. Výsledný efekt předčil má očekávání. Už tady u nás jsem se na prototypu vozil. Ocenil jsem v české zimě ochranu proti chladu, ale těšil jsem se do Afriky, kde konečně vyzkouším hotové dílo ve všech podmínkách.
Volným létáním jsem před více než 30 lety začínal a hodně času strávil v termice. Potom jsem se ale věnoval více než 10 let soutěžnímu motorovému létání, abych sportovní kariéru ukončil na ultra letech s paramotorem. No a právě nová sedačka mě vrací přímo ke kořenům, aniž bych musel oželet klasický motorový paragliding. Stačí přihodit sedák a jste z termiky zpátky na malém sedátku s nejhezčím výhledem a stroj (Nirvana F-light) zůstává. Také na dlouhé lety je pohodlí PODu odměna pro pilota.
Po startu lehce vklouznete do kokonu, jen za pomocí gumy kolem nohy, okamžitě zapadnete do pohodlného sedáku a před přistáním jen pokrčením nohou pohodlně vyklouznete. Odkládací prostor i záložák, vše je po ruce.
No a pokud chcete za půl hodiny třeba pozorovat slony a hrochy a POD by vám kazil rozhled, jednoduše vyměníte sedačky.
Pojďte to vyzkoušet ….
Martin Orlík autor sedačky a konstruktér je známý jako reprezentant a volnolítač, který nyní létá také na paramotoru